Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да подобрим спирането на задни дискове с 276мм. диаметър!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    На кола с предно(която има кльопнат двигател ПРЕД предната "ос"), с център на тежеста около и над 65% отпред, при интензивно спиране трансфера на маса към предницата е около 80% от общото тегло на колата......
    Уточнявам че теглото няма как да се трансферира, ползвам общоприетия израз за увеличен натиск към предните гуми.....
    Ако приемем тия цифри за верни то става ясно че при спиране задните спирачки нямат кои знае каква работа......
    На последния кръг от БШЗМ Стара Загора, една 2.0ТС 146ца изкара двата манша само на предни спирачки, задните бяха изолирани - предните дискове бяха 284 ако не се лъжа, с брембо от Порше 948 или квото и да беше там - най малкото дето влиза на типовия шенкел........имаха проблем с загряването, спирането в началото е било ОК......
    Моят опит - 156цата ми е на задно - лек превес на тежеста отзад - предни дискове 306(310 леко изпилени) задни 274 мисля - най малките вентилирани дето стават на 145ца, може и да бъркам с диаметъра не ги помня.....но е по малки от 284, също са пилнати 2-3мм в диаметър.....накладки жълто ЕБЦ отпред, сменял съм ги поне 3 пъти за 6 години, отзад некъв текстар на 5-6 години, чесно казано не помня да съм ги сменял.....
    Всеки с хубава ръчна може да се засили със 100 и като я опъне и приемем че няма да се завърти, може би ще успее да спре в покой за 60 - 70 метра......ако увеличи с 30% спирачното усилие отзад, то колата няма да започне да спира с 30% повече......възможно е да не заспира и с 3% повече......
    Причините са свързани с същия този "трансфер" на тежест, който въпреки че ако задействаме само задните гуми е по малък, но все пак съществен.......другата е че заради по малката "тежест" гумите започват да приплъзват по рано, което всъщност влошава нещата и води до завъртане........
    Едно от нещата който и най - скапания производител на коли прави най - лесно е да сметне що годе правилно какво спирачно усилие, дискове и апарати са нужни на дадена кола......за инфо той взима под внимание най вече тегло, разпределение на масите и предаване.......
    Да се излезе извън стоковите спирачки без да се увеличи контактната площ на гумата с асфалта е напълно безмислено упражнение.......
    Колкото по широка е една гума, толкова по голяма е контактната и площ с асфалта, толкова повече сцепление тя предлага(силно се надявам някой да не ми изкара онва тъпо уравнение за кг натиск на квадратен см, че нямам намерение да пиша чак толкоз защо то е и вярно и грешно в случая.....
    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

    Comment


    • #17
      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
      ....
      Да се излезе извън стоковите спирачки без да се увеличи контактната площ на гумата с асфалта е напълно безмислено упражнение.......
      Дали?

      Сигурен ли си, че малките спирачки (257мм при Алфа, при Фиат - 240мм и по-малки) са достатъчно ефективни при спиране от 210км/ч., за да достигнат предела на сцеплението, което има автомобила с пътя, блокирайки предните колела, в следствие на което АБС да се задейства и да отнеме излишното спирачно усилие? Аз изобщо не съм сигурен. Вероятно дори няма да доближат този момент.

      Естествено, при спиране от ниска скорост и фабричните спирачки ще успеят да достигнат предела на сцеплението. При това положение с по-големите спирачки просто ще се активира АБС по-рано, защото гумите ще блокират с по-малко приложено усилие върху спирачният педал. Спирачният път ще бъде еквивалентен при фабрични и по-големи спирачки. Това, за което ти обясняваш.

      За по-лесното загряване на по-малките спирачки, няма смисъл да коментираме, то е факт.
      1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

      Comment


      • #18
        Първоначално публикувано от Classicalfamaniac Покажи съобщение
        Дали?
        Сигурен ли си, че малките спирачки (257мм при Алфа, при Фиат - 240мм и по-малки) са достатъчно ефективни при спиране от 210км/ч., за да достигнат предела на сцеплението, което има автомобила с пътя, блокирайки предните колела, в следствие на което АБС да се задейства и да отнеме излишното спирачно усилие? Аз изобщо не съм сигурен. Вероятно дори няма да доближат този момент.
        Да - сигурен съм......задните така или иначе не са направени да достигнат предела на възможностите си ако ще и от 500 да спираш......
        Първоначално публикувано от Classicalfamaniac Покажи съобщение
        с по-големите спирачки просто ще се активира АБС по-рано, защото гумите ще блокират с по-малко приложено усилие върху спирачният педал.
        Тва не е точно така или по точно - не винаги е така, щото спирачния цилиндър е сметнат да избутва едиси какъв диаметър бутало(ла) и с промяната му не е задължително да спираш по добре с по малко приложено усилие.....спирачната система не е само дискове и апарати.....
        Last edited by ФЕРАРИСТ; d.m.y г., 23:50.
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #19
          В интерес на истината никога не съм правил експеримента, който реално ще покаже ползата от големите спирачки в смисъла - за колко метра ще спра от 100/200 до 0 км/ч. Това при условие, че всичко друго е стандартно по каталог - гуми, джанти, амортисьори, тегло на автомобила. Ясно е, че промяната на всяко едно от по-горе изброените ще повлияе на крайния резултат.

          Аз лично големината на дисковете ги разглеждам като "багажник", който в зависимост от големината му можеш да товариш (интензивно спиране) повече или по-малко преди да ти "каже", че това му е лимита (липса на спирачки поради прегряване).

          Тоест с големия диск ще мога да направя образно казано 20 интензивни спирания от 200, а с по-малкия 10 преди да прегрее до толкова, че да остана без спирачки

          Материала на накладките и спирачната течност също са от съществено значение за това до колко може да се натоварва спирачната система. Големи дискове с обикновени накладки и спирачна течност с ниска темп.на кипене, понякога се представят по-зле от стандартни дискове с някаква "спортна" накладка + спортна спирачна течност. Минуса е, че при нормално каране и ниски температури на спирачките - първоначално спиране е малко "криминално".

          Естествено с голям диск 330мм + 4 бутални апарати поне на усещане е, че със съвсем леко натиснат педал на спирачката спирам, така както съм спирал преди с 1/2 от хода на педала с фабричните 284мм дискове и еднобутални апарати. Не говорим при по-сериозно натискане с големите апарати и дискове, тогава имам чувството, че задницата ще ме захлупи или, че волана ще ми избие зъбите
          Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

          FIAT Coupe 16VT
          Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

          Comment


          • #20
            Ако бяха толкова маловажни задните дискове (спирачки) то нямаше да слагат на 159 2.4 жтд вентилирани дискове от зад, на фиат крома 1.9/2.4 всички задни дискове са голени и вентилирани !
            Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
            159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
            NEW 159 2.0 JTDm Black TI

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              На кола с предно(която има кльопнат двигател ПРЕД предната "ос"), с център на тежеста около и над 65% отпред, при интензивно спиране трансфера на маса към предницата е около 80% от общото тегло на колата......
              Уточнявам че теглото няма как да се трансферира, ползвам общоприетия израз за увеличен натиск към предните гуми.....
              Ако приемем тия цифри за верни то става ясно че при спиране задните спирачки нямат кои знае каква работа......
              На последния кръг от БШЗМ Стара Загора, една 2.0ТС 146ца изкара двата манша само на предни спирачки, задните бяха изолирани - предните дискове бяха 284 ако не се лъжа, с брембо от Порше 948 или квото и да беше там - най малкото дето влиза на типовия шенкел........имаха проблем с загряването, спирането в началото е било ОК......
              Моят опит - 156цата ми е на задно - лек превес на тежеста отзад - предни дискове 306(310 леко изпилени) задни 274 мисля - най малките вентилирани дето стават на 145ца, може и да бъркам с диаметъра не ги помня.....но е по малки от 284, също са пилнати 2-3мм в диаметър.....накладки жълто ЕБЦ отпред, сменял съм ги поне 3 пъти за 6 години, отзад некъв текстар на 5-6 години, чесно казано не помня да съм ги сменял.....
              Всеки с хубава ръчна може да се засили със 100 и като я опъне и приемем че няма да се завърти, може би ще успее да спре в покой за 60 - 70 метра......ако увеличи с 30% спирачното усилие отзад, то колата няма да започне да спира с 30% повече......възможно е да не заспира и с 3% повече......
              Причините са свързани с същия този "трансфер" на тежест, който въпреки че ако задействаме само задните гуми е по малък, но все пак съществен.......другата е че заради по малката "тежест" гумите започват да приплъзват по рано, което всъщност влошава нещата и води до завъртане........
              Едно от нещата който и най - скапания производител на коли прави най - лесно е да сметне що годе правилно какво спирачно усилие, дискове и апарати са нужни на дадена кола......за инфо той взима под внимание най вече тегло, разпределение на масите и предаване.......
              Да се излезе извън стоковите спирачки без да се увеличи контактната площ на гумата с асфалта е напълно безмислено упражнение.......
              Колкото по широка е една гума, толкова по голяма е контактната и площ с асфалта, толкова повече сцепление тя предлага(силно се надявам някой да не ми изкара онва тъпо уравнение за кг натиск на квадратен см, че нямам намерение да пиша чак толкоз защо то е и вярно и грешно в случая.....
              Ще се съглася с теб на 98 %.Ако колата си е стокова не и трябват такива манипулации ,освен за визия. Но ако а позасилена е , е съвсем в реда на нещата да се подобри и спирането ,а не само динамиката. А относно задните дискове и тяхното натоварване ,давам следния пример.

              На Феста 2015 г. аз си седя до барбекюто и се наслаждавам на аромата на мрЪйки ,докато синчагата си врътка по пистата. Свършва сесията и той се прибира до шатрата. По едно време усещам че някаква гадна миризма на изгоряло феродо ми разваля рахатлъка.Викам си ,предните накладки малко са позагряли ,ще се оправят.Да амЪ не миризмата се засилва и вече леко притиснен започвам да я оглеждам.Стигам до задницата и ко да видя .Задните накладки пропушват. Взех да се почесвам по главъта .Нерде нерде от зад ще прупошвват а не отпред.По едно време гледам ръчната дръпната.ПламечУ е дръпнал като паркирал ,по-навик .Та това показва че при агресивно и често спиране задните спирачки си се натоварват доста .
              Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

              Comment


              • #22
                Първоначално публикувано от vovata Покажи съобщение
                Ако бяха толкова маловажни задните дискове (спирачки) то нямаше да слагат на 159 2.4 жтд вентилирани дискове от зад, на фиат крома 1.9/2.4 всички задни дискове са голени и вентилирани !
                Те не са маловажни, но както казах - производителя може лесно да си сметне какви да сложи и надали ще сложи и грам по големи отколкото трябва поради ред парични причини......
                А и тва че са сложили вент отзад не значи че ако им се увеличи размера, то ще имаме по добро спиране......
                И да не пропускаме факта че 159 2.4 не е особенно лек автомобил и има едни 250 кила повече от 156 да речем.....
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
                  Малко ми е неясен смисъла на това упражнение. Както каза колегата по-голямото спирачно усилие се пада на предните колела. С изправни и добре работещи предни спирачки задните не са от голямо значение. Колкото по-интензивно е спирането толкова повече тежест се пренася на предните колела.
                  От 251мм. заден диск до 276мм. разликата в спирането е осезаема!


                  147-те са с малките дискове от зад!


                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  Дали зимата няма да има въртележки?
                  Не АБС-а си върши много добре работата!
                  sigpic
                  Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                  156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                  147 JTDm 140-Малката манекенка
                  GT- JTDm 150

                  Comment


                  • #24
                    Първоначално публикувано от alfista 96 Покажи съобщение
                    Ще се съглася с теб на 98 %.Ако колата си е стокова не и трябват такива манипулации ,освен за визия. Но ако а позасилена е , е съвсем в реда на нещата да се подобри и спирането
                    Ще се съглася с теб на 98% - ако двигателя е позасилен, но гумите са същите, за спирачките ще е все тая дали си 100 или 1000 коня......
                    "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                    F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                    Comment


                    • #25
                      Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                      Ще се съглася с теб на 98% - ако двигателя е позасилен, но гумите са същите, за спирачките ще е все тая дали си 100 или 1000 коня......
                      Както писах по-рано ,каквито и спирачки да се слагат ,ако гумите са спарфушени , файда никаква .
                      Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                      Comment


                      • #26
                        Добре е всичко да е така оразмерено, че да не се разчита на ABS - а за да коригира.
                        Като всяка една система и той може да откаже и тогава става неприятно.


                        159 1.8 MPI
                        166 2.0 TS (ex)

                        Comment


                        • #27
                          За алфите не знам, но едно рено карах 2 години без задни спирачки (и съответно ръчна).
                          Обаче веднъж бях спрял на стръмен баир, на първа и докато бях вътре, двигателя направи един такт, после още един... и реших че е време да си оправя задните спирачки вече.

                          Е, оправих ги, имах ръчна, но разлика при спиране не усетих. Толкова са маловажни.

                          Който е карал мотор, знае.
                          156 2.0TS

                          Comment


                          • #28
                            Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                            За алфите не знам, но едно рено карах 2 години без задни спирачки (и съответно ръчна).
                            Обаче веднъж бях спрял на стръмен баир, на първа и докато бях вътре, двигателя направи един такт, после още един... и реших че е време да си оправя задните спирачки вече.

                            Е, оправих ги, имах ръчна, но разлика при спиране не усетих. Толкова са маловажни.

                            Който е карал мотор, знае.
                            Задните не спират като предните. Но ако всичко по колата ти е наред, включително и амортесорите, то спирането е по-добро/ Понякога и 1см. е от значение.
                            А за гумите - то в ясно, без коментар

                            Comment


                            • #29
                              Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
                              За алфите не знам, но едно рено карах 2 години без задни спирачки (и съответно ръчна).
                              Обаче веднъж бях спрял на стръмен баир, на първа и докато бях вътре, двигателя направи един такт, после още един... и реших че е време да си оправя задните спирачки вече.

                              Е, оправих ги, имах ръчна, но разлика при спиране не усетих. Толкова са маловажни.

                              Който е карал мотор, знае.
                              Ми защо ли въобще си правят труда да ги слагат тогава ? То ако е за едната ръчна ,могат и на предните колела да е сложат .Не е като да няма такива автомобили .
                              Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                              Comment


                              • #30
                                На буса задните спирачки не работят както трябва, на равно не се усеща особена липса, но например като спускам по ришкия проход на места имам чувство че ще се превъртя през глава ! Е тогава се усеща голямата липса на задни спирачки, предните почват да прегряват, завоите започват да идват все по бързо и разбираш че задните спирачки имат значение !
                                Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                                159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                                NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                                Comment

                                Working...
                                X